1%-ný pes, alebo ekonomický zázrak menom OKS

Autor: Jan K. Myšľanov | 22.4.2006 o 3:22 | Karma článku: 15,40 | Prečítané:  6069x

Na základe jednoduchej úvahy pochopíme, čo má spoločné ekonomický zázrak na voľnom trhu, a politická strana, ktorej volebné preferencie sú také nízke, že ich Štatistický úrad Slovenska nezaznamenáva. K spomínanej úvahe som dospel sám, k objaveniu ekonomického zázraku, v spojitosti s Občianskou Konzervatívnou Stranou tiež. *

ZAČIATOK JEDNODUCHEJ ÚVAHY

Keby sme politicke strany chápali ako „produkt“, tak „zisk“, ktorý prinášajú, by sme mohli merať získanými volebnými preferenciami, alebo ešte lepšie, počtom hlasov získaných vo voľbách.
Investície do „produktu“ (politickej strany), sa veľmi zjednodušene dajú rozdeliť na materiálne (dukáty), a nemateriálne, napr. publikčná činnosť členov strany, a ich názory, ktoré prezentujú na verejnosti, a ktoré na počet získaných hlasov voličov priamo vplývajú.
*

Dobrým príkladom nemateriálnych investícií do OKS, je František Šebej, alias „č.3“ na volebnej kandidátke strany.

Na základe faktov dostupných na internete si myslím, že ide, o NADČLOVEKA.
Pre blaho národa, pracuje deň a noc ako spolupracovník, alebo člen predstavenstva v Inštitúte pre verejne otázky, Spoločnosti pre zahraničnú politiku, v MESA 10 Consulting Group s.r.o., v Domino Fóre, v Konzervatívnom inštitúte, v Týždenníku .týždeň, či v Stálej konferencii občianskeho inštitútu, a ešte aj vo vlastnej Konzervatívnej Strane.
Deň a noc píšem preto, lebo stihnúť toto všetko, môže len NADČLOVEK.

Toľko aktivít, toľko vypracovaných správ, článkov, postrehov, prebdených nocí, ktorých výsledkom sú duchaplné analýzy zahraničnej politiky, a odmena pre pána Šebeja? - podpora nie a nie presiahnúť to magické 1% volebných preferencií.
*

NIEČO NIE JE V PORIADKU

Produkt je na trhu. Viditeľný, prístupný, všadeprítomný v mass médiách, na internete, (dokonca aj na najčítanejšom slovenskom blogu).
„č.3“ sa k ťažkým témam vyjadruje dokonca aj v Rádiu Slobodná Európa, „č.2“, pán Osuský, a ani „č.1“ pán Tatár, nezaháľajú, a investujú do „produktu“ svoj drahocenný čas. Všadeprítomné texty plné dobre mienených rád, postrehov, tej správnej morálky a toho pravého konzervativizmu, sa valia do uší nevzdelaného národa, a?
A NIČ!
Trh nereaguje. Produkt nechce nikto kúpiť.
Ako je potom možné, že napriek toľkým investíciám, a priestoru v médiach, považovaných za mienkotvorné, sú volebné preferencie sú pod 1% ?

Mohlo by sa zdať, že v OKS (kde je podobných nadčlovekov, zamestnaných v X nadáciách viac), im už neostáva čas na vlastnú konzervatívnu stranu, a že 1%-ný pes je zakopaný tam.

Dovolím si tvrdiť, že nie je.
1%-ný pes je zakopaný v demagógii. V nepresvedčivej demagógii, ktorú šíria.

Ako príklad opäť poslúži „č.3“ volebnej kandidátky OKS, František Šebej.

Stačí si najprv prečítať článok Richarda Krála, o Arielovi Šaronovi, „Izraelský hrdina nebo válečný zločinec?“, publikovaný vo webzine Zvědavec, a porovnať ho s článkom F. Šebeja „Ariel Šaron na konci“, uverejnenom v januárovom .týždni.

Richard Král spomína pozitívne, aj negatívne fakty zo Šaronovho života, ale hodnotenie necháva na čitateľa.
Ide tu o ŽURNALIZMUS.

F. Šebej, vo svojom obdivnom chválospeve zamlčí to, čo je nevhodné, prekrúti všetko, čo sa prekrútiť dá, a na vytvorenej „Óde na hrdinu izraelského národa“, by sa určite dobre pobavil aj sám Šaron, keby si to prečítal.
Možno by zato Šebeja pozval aj na svoj luxusný ranč v Negevskej púšti, ktorý dostal od priateľov, bankárov/majiteľov realitných kancelárií, ktorí zbohatli na predaji pôdy vysídlených palestínčanov. Vysídlených generálom Šaronom.

O kontroverznej postave Šarona, ktorý veľkú časť svojho života venoval násilnému rozširovaniu a „etnickému čisteniu“ teritória štátu Izrael, a ktorého v Belgicku obvinili, a chceli súdiť za zločiny proti ľudskosti, „č.3“, F. Šebej píše, ako o bojovníkovi za mier.
O masakroch, ktoré dostali názov ako „Šaronove Lidice“, alebo o Masakre v Sabra Shatila, sa „č.3“ písať neunúva.
Ide tu o DEMAGÓGIU.
*

„MIENKOTVORNÁ ELITA“ a OKS

„Mienkotvorná elita“, patriaca k OKS, prezentovaná Šebejom, Kazdom, Tatárom, Osuským, a ďalšími, ktorá predtým písala do Domino Fóra, sa potichu presunula do .týždňa.
Domino Fórum skapalo, a dnes už mienku netvorí. Ani nikdy veľmi netvorilo, ale..
Neviem či ho dnes ešte niekto číta. Na rozdiel od .týždňa, v ňom aspoň existovala diskusia k článkom. Malý náznak toho, že ich názor čitateľa zaujímal.
Ako ich bývalému predplatiteľovi, ktorý si DF dával posielať aj do zahraničia, mi jeho zánik nevadil, skôr naopak.
Po požiadaní o zrušenie predplatného, sa ma zodpovedný redaktor opýtal, čo je mojím dôvodom.
Nemal som chuť prispievať na noviny, v ktorých sa vnútorne nevyrovnaný mladý krajinný inžinier („č. 30“ na kandidátke OKS) odbavuje na všetkom, čo sa len minimálne týka ekológie, kde zahranično-politické komentáre jednostrannosťou nezaváňajú, ale doslova smrdia, („č.3 na kandidátke OKS), a… bolo to na dlhú debatu.
Redaktor si ma vypočul, ale neodpovedal mi nič.
Mal som pocit, že podobné dôvody ohľadom zrušenia predplatného počúva často.

Intelektuálne sa tváriaci .bulvár ma presviedča, že na to idú opäť zle.
Tak ako v prípade skapaného Domino Fóra, aj v .týždni je podľa mňa stupeň „povolenej novinárskej demagógie“ neprípustne prekročený.
A to aj na slovenské pomery, kde „masa“ naozaj zhĺtne hocičo.
*

EKONOMICKÝ ZÁZRAK?

Od strany, ktorá nadovšetko vyzdvihuje rešpektovanie slobobodného trhu, a bojuje proti DOTÁCIÁM, by som čakal, že sa tým ako prvá aj bude riadiť.

„OKS – Občianská Konzervatívna Strana “, je s 1 % -nou podporou voličov podľa zákonov trhu v skutočnosti hlboko stratovým produktom. Stratovým na celej čiare.
Na tom skutočnom voľnom trhu by sa po ňom už dávno zľahla zem, ale…
Ale, on aj naďalej prežíva.
Aj napriek jasnému nezáujmu zo strany „kupujúcich“, či voličov.

Buď na trhu pretrváva vďaka nejakému ekonomickému zázraku, alebo… žeby skôr práve vďaka nejakým DOTÁCIÁM? *-)
*
*


(Autor nie je členom žiadnej nadácie, inštitútu, spoločnosti, ani organizácie s ušľachtilými cieľmi a ešte ušľchtilejšími metódami práce, a neverí na zázraky).

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Už ste čítali?